Cum sa facem backup la fisiere sau poze

 Pentru ca pozele, documentele sau video-urile voastre sunt extrem de importante cred ca e bine sa stiti ca nu le veti pierde niciodata, sau ca sansele sunt extrem de mici. Eu o sa va spun acum cum imi fac eu backup la poze dar metoda se poate aplica foarte usor si pentru documente, alte fisiere sau video.

De ce avem nevoie?

Am un hard-disk extern de 1.5 TB, e un Samsung Story Station pe care am dat 400 RON acum vreo 2 ani, acum e ceva mai scump unul de aceeasi capacitate dar merita toti banii. Un WD de 1.5 TB costa 460 RON la eMAG. Eu n-am facut curatenie inca niciodata pe el si mai am vreo 900 GB liberi.
Partea a doua e software: un cont de Dropbox, merge si alt serviciu de sincronizare online, SugarSync e si el destul de bun. Mai avem nevoie de XNView pentru redimensionarea pozelor, e gratuit.

Ce facem mai departe?

Cand scot fotografiile de pe aparat le pun intr-un folder temporar de poze pe hard-disk-ul laptopului. Le copiez asa si pe hard-disk-ul extern.
Dupa aceea, folosind XNView si Batch Resize, cu o regula predefinita de mine, le redimensionez si le pun direct in folderul de Dropbox. Asa o poza de cativa megabytes devine de cateva sute de kilobytes. Sterg folderul temporar si asta e.
Asa voi avea intotdeauna pozele salvate in trei locatii: pe hard-disk-ul extern in format brut, ca e spatiu, pe hdd-ul laptopului si in cloud in format optimizat.

0 comentarii: